• Posłuchaj ostatniego odcinka mojego podcastu!

Co możesz pozostawić po sobie w głowach kupujących?

Podziel się!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Dzisiaj będzie o pozytywnych doświadczeniach związanych z Twoim sklepem internetowym. 

Dlaczego właśnie dzisiaj wrażenie jest takie ważne?

Dotarliśmy do miejsca, w którym nie chcemy być traktowani jak kolejny paragon. 

Poza samym produktem, który zamawia i jego jakością dla Twojego klienta liczą się pozytywne odczucia. To one tworzą obraz firmy w oczach klienta.

Bonito wie o tym doskonale. kiedyś na paragonie zobaczyłam coś co, spowodowało, że uśmiechnęłam się w duchu.

– Puchatku…?

– Tak, Prosiaczku?

– Nie, tylko chciałem się upewnić, że jesteś.

Jesteśmy dla Ciebie. Dziękujemy za zakupy.

O czym warto pomyśleć przed wysłaniem paczki do klienta? Przygotowałam dla Ciebie 5 niezbędnych punktów.

Myślimy o Tobie, dlatego poza tym co zamawiałaś, w każdej znajdziesz 

1. Gratisy i sample

Postaraj się dołączyć  dodatkowy smak, zapach, krem (w zależności od Twojej oferty) poza produktem, który zamówił u Ciebie klient. To może być miła niespodzianka. Tak napisała klientka po otworzeniu paczki sklepu internetowego z herbatami.

„Nie spodziewałam się ale poza zamówionymi rzeczami, dostałam jeszcze kilka dodatkowych smaków do spróbowania” – klient Malwa Tea

lub gratis:

„Chciałam kupić mamie perfumy. Przed sfinalizowaniem transakcji zaproponowano mi kilka próbek kremu. Mam tak delikatną cerę, że zanim cokolwiek kupię, muszę sprawdzić, czy mnie nie podrażni” – iPerfumy.

źródło zdjęcie: kobiecy blog by Mariola Wilk

Takie miniaturowe opakowania nie będą są  dużym kosztem, ale dla Twoich klientów staną się wartością dodaną i pozostawią w nich pozytywne odczucia. Może podczas kolejnych zakupów ich koszyki powiększą się o produkty, które przetestowali?

Zastanawiasz się  co jeszcze możesz zaproponować?

Niech to będzie coś, co ułatwi klientom korzystanie z Twojego produkutu. Jeśli sprzedajesz książki, możesz oferować gratisowe zakładki.

Jeśli chcesz umilić klientowi czas i zadbać o jego doświadczenia pomyśl o akcji wiązanej z innym producentem (tzw. cross marketing). Może nawiążesz współprace z jakąś marką herbacianą? Twoi klienci cieszyliby się nie tylko nowymi książakmi, lecz także odkrywaniem nowych smaków.

Z badań Bain & Company wynika, że obecnie utrzymanie klienta jest siedmiokrotnie tańsze niż pozyskanie nowego. Dbaj zatem o doświadczenia pozakupowe i staraj się, aby klienci poznawali Twój asortyment w szerokim zakresie.

Nie w każdej branży istnieje możliwość, przygotowania próbek (na przykład, gdy asortyment zbyt szybko się zmienia). Wtedy rozważ udostępnienie bonów na kolejne zakupy. Zanim jednak udzielisz rabatu, pamiętaj że zdecydowanie częściej korzystamy z kuponów kwotowych niż procentowych.

2. Opakowanie ma znaczenie

Oczywiście, że najważniejsze są zamówienia i terminowość dostaw, jednak dużą uwagę przywiązujemy także do sposobów podania – pierwsze wrażenie zostaje w głowie na zawsze.

Z badań Dotcom Distribution wynika, że aż 39% respondentów podzieliło się w przeszłości zdjęciem ładnie zapakowanych produktów i paczek.

Potwierdza to Łukasz Wichłacz z firmy Coffeedesk:

Od momentu wprowadzenia nowych kartonów i rysunków otrzymujemy ogromną ilość kontentu w social mediach – zarówno na Facebooku, jak i Twitterze oraz Instagramie. Klienci sami chętnie wrzucają zdjęcia swoich kartonów wraz z zawartością. Każda taka informacja jest dla nas nośnikiem reklamowym i marketingiem szeptanym najwyższej jakości.

Źródło: blog furgonetka.pl.

Jeśli zamawiasz pudełka z firmowym nadrukiem, postaw na coś bardziej kreatywnego niż nazwa sklepu i logo. Takie pudełka to doskonałe miejsce styku z klientem – dlatego podkreśl na nich to, co jest dla Ciebie ważne.

W tym wypadku priorytetem jest zadowolenie klienta (na zdjęciu poniżej lewy górny róg pudełka – nadawca):

zdjęcie achmielewska.com

Po zajrzeniu do środka można szeroko się uśmiechnąć. Coffeedesk chciał po prostu sprawiać swoim klientom dużo radości – i to im się udało, brawo!

coffedesk.pl pudełko do paczki

Gdy wyjęłam całą zawartość przesyłki, na dnie znalazłam mały skarb.

coffedesk.pl co w pudełku

Podczas rozpakowywania paczki miałam niesamowitą frajdę; czułam się, jakbym dostała prezent. Co z tego, że sama za niego zapłaciłam…!

Mam nadzieję, że dzięki moim podpowiedziom klienci Twojego sklepu internetowego też się tak poczują.

Poza zadbaniem o sprawianie przyjemności klientom postaw również na ułatwianie klientom otwierania kartonów.

Jest coś, co łączy pudełka oferowane przez Coffeedesk, Zalando i Eobuwie: sposób otwierania.

Pudełka można otwierać jedną ręką.

Na pewno pamiętasz, jak to jest siłować się z taśmą lub folią stretch, którymi bywają owinięte przesyłki. Spraw, aby Twoi klienci nie musieli wykonywać zbędnego wysiłku.

Zdaję sobie sprawę, że być może na początku działalności nie stać Cię na personalizowane kartony. Pamiętaj jednak: dla chcącego nic trudnego. Każdy od czegoś zaczynał. Coffeedesk też. Wystarczą marker i odrobina kreatywności:

źródło zdjęcie: profil coffe desk facebook

Innym rozwiązaniem jest postawienie na takie opakowania, które wszyscy zechcą pokazywać. Kilka inspiracji z zagranicy:

 

Thelma’s Treats

źródło zdjęcia: joemonster.org

Witaminy dla dzieci

witaminy dla dzieci opakowanie
źródło zdjęcia: joemonster.org

Wodoszczelne słuchawki Sony

źródło zdjęcia: joemonster.org

Zabawki dla zwierząt

źródło zdjęcia: joemonster.org

3.    Spersonalizowane podziękowanie, a może coś więcej…?

Tego typu estetyczna karteczka jest doskonałym miejscem, aby nie tylko podziękować za zakup, lecz także podkreślić wartości, którymi kieruje się Twoja firma:

pandawanda.com

PS. NIE wyrzucaj tej kartki, bo ukryliśmy w niej nasiona kwiatów! Po prostu włóż ją do ziemi, zasyp, podlej i czekaj na kwiaty

Przy okazji sprawisz, że Twoi klienci staną się częścią czegoś większego. Kolejna prosta i skuteczna metoda to personalizacja zamówień.

Wyobraź sobie, że kupiłaś krem. Przychodzi do Ciebie paczka z liścikiem:

 

Jolu,

jesteś piękna! Żyj w harmonii i bądź body positive. Ten krem przede wszystkim ma wzmocnić w Tobie uczucie miłości do własnego ciała.

źródło zdjęcie: sklep.hania.com.pl

Poza podziękowaniem warto zostawić niezbędne informacje dotyczące pielęgnacji, jeśli produkt tego wymaga:

na odwrocie karteczki była dokładna instrukcja jak prać

4.    Twoje podejście klient zauważy w najmniejszym detalu.

Niby tylko taśma, ale jaka…! Coś takiego nazywam spójnością. Gdy usłyszałam, że Lidl w końcu otworzył sklep online, nie czekałam długo, żeby złożyć pierwsze zamówienie. Gdy tylko otrzymałam paczkę, musiałam ją sfotografować. Papierowa taśma – to lubię i jestem na tak!

lidl taśma papierowa

Skoro jesteśmy w temacie estetycznych i ekologicznych opakowań, zastanów się, jak zmniejszyć ilości materiału do pakowania. Postaw na minimalizm i elegancję – Twoi klienci na pewno to docenią.

źródło zdjęcie: fazymazy.com

5. Nie chowaj głowy w piasek, tylko zastanów się, jak odwrócić nieprzyjmeną sytuację.

Na sklepie mamaginekolog zamówiłam przed świętami paczkę, która była z prezentami dla mojego zespołu. Niestety dotarla niekompletna. Obejrzyj resztę historii:

film ze stories.

Wrażenie, które po sobie zostawiasz, działa jeszcz3e długo po otwarciu paczki. Opinia może krążyć wśród znajomych Twojego klienta; od Ciebie zależy, czy i w jaki sposób – będą o Tobie mówić.

Czy dodałabyś jeszcze jakiś elelement, o który Twoim zdaniem warto zadbać?

Spodobał Ci sie artykuł?

podziel się!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Co o tym myślisz?

Komentarze

Kilka słów o mnie...
Nazywam się Asia.

Uczę, jak sprzedawać w Internecie skutecznie i niskim kosztem. Od 11 lat pracuje w reklamie.

Chciałabym, żeby kobiety uwierzyły w siłę internetu, zaczęły dostrzegać jej możliwości i przestały powtarzać, że tylko duży budżet poruszy ich sprzedaż. Książę na rumaku, też jej nie dowiezie – ale mam dobre wieści – jesteś w stanie to zrobić sama – tymi „ręcami”.

Piszę i nagrywam po ludzku. Dzielę się przykładami z życia –bez marketingowego bełkotu. Z sosną na luzie zadomowisz się w chmurze 😉

Inne tematy

Sprawdź także...

Join Waitlist We will inform you when the product arrives in stock. Please leave your valid email address below.
Przewiń do góry