Fanpage, GoogleAds, Wizytówka w Google – niezbędne narzędzia do promocji lokalnej firmy

Fanpage, GoogleAds, Wizytówka w Google – niezbędne narzędzia do promocji lokalnej firmy

CPM,y, KPI-e, lejki i inne dziwnie brzmiące nazwy mogą powodować grymas na Twojej twarzy.

Zwłaszcza gdy szukasz odpowiedzi na podstawowe pytania:

  • Jak wypromować swoją markę w Internecie?
  • Jak poinformować ludzi, którzy mieszkają w pobliżu, żeby skorzystali z Twoich usług?
  • Jak wprowadzić nowy produkt na rynek?

 

 

  

Czy ta wiedza jest mi potrzebna?

Mam dla Ciebie dobrego news’a, nie musisz nawet starać się zrozumieć tych wszystkich ciężko brzmiących nazw, żeby przyciągać do siebie nowych klientów i sprzedawać. Język mediów jest skomplikowany. Te wszystkie pojęcia można wytłumaczyć w prosty i przystępny sposób. A część z nich w ogóle nie jest Ci do niczego potrzebna.

 

Gdy widzę, jak mówi się zaawansowanym słownictwem w kontekście małego biznesu zawsze łapie się za głowę i zastanawiam po co?

 

Pracuje w reklamie od 2008 roku. Miałam możliwość przez kilka lat intensywnie współpracować z małymi i średnimi firmami. Codziennie rozmawialiśmy o marketingu lokalnym, podejściu do klienta i jego obsłudze. Dlatego chętnie podzielę się z Tobą informacjami:

 

Co może Ci się przydać?

Na sam początek tzw. święta trójca.

1. Wizytówka i opinie klientów w Google

 

 

 

2. Fanpage i opinie klientów

 

 

 

3. AdWordsy

 

 

 

4. Lokalne ogłoszenia

A co będzie przeszukiwać ktoś, kto aktualnie szuka rozwiązania w pobliżu. Jeśli jest możliwość dodania takiego ogłoszenia na górze wyników wyszukiwania nigdy na tym nie oszczędzaj. To doskonały sposób dotarcia.

 

 

5. Grupy na facebooku

Praktycznie całkowicie zastąpiły fora internetowe, śledź na bieżąco o czym piszą ludzie w twojej miejscowości. To właśnie tam, mogą również pojawić się zapytania o polecenie interesującego ich miejsca / usługi.

 

 

Nie porównuj się do dużych graczy

Jest też jedna bardzo ważna kwestia. Czasem jako małe firmy zestawiamy się dużymi graczami szukając punktu odniesienia dla naszego biznesu. Z góry uprzedzam, że ta metoda się nie sprawdza.

Jeśli już koniecznie chciałabyś, żeby taka firma stanowiła dla Ciebie punkt odniesienia, zerkaj co oni robili, gdy byli na tym etapie co Ty teraz. Czy są jakieś dostępne narzędzia w Internecie, które mogą pomóc Ci się cofnąć w czasie? Tak.

Jeśli chciałabyś sprawdzić co historycznie działo się na witrynie danego miejsca skorzystaj z waybackmachine. Jak to dokładnie to zrobić znajdziesz w moim narzędziowniku:

 

 

 

W komunikacji nie stosuj zawiłego słownictwa

„Kompleksowe podejście”, „jakość”, „atrakcyjne oferty na najwyższym poziomie” to już dzisiaj do nas nie przemawia. To też nie jest język, który chwyci za kieszeń Twojego klienta.

W postach, ofertach używaj bardzo prostego języka, bez nadmiernej ilości przymiotników, które mogą być odbierane jako przechwałki bez pokrycia. Nikt nie będzie się domyślał co autor miał na myśli. Najlepiej sprawdzą się fakty w połączeniu z językiem korzyści.

 

Daj znać, które z wymienionych sposobów promocji w internecie lokalnego biznesu będziesz testować?