Reklama jest do d…  a czy coś możemy z tym zrobić?

Reklama jest do d… a czy coś możemy z tym zrobić?

Nudna, irytująca, dezinformująca… czemu ludzie mają takie zdanie o reklamie? Pewnie nie zaskoczę Cię pisząc, że na tą opinie zapracowała sobie cała branża. Od reklamodawców, po agencje i reklamobiorców. Większość firm martwi się, że wskaźniki dotychczasowych formatów spadają, lokując budżety w nowe.

 

Czy wiesz, że aż 43 % polskich Internautów ma zainstalowanego AdBlocka?

A teraz powiem Ci otwarcie, czego nie robić internaucie. Jakich reklam nie lubimy i dlaczego?

  • agresywne –  wyskakujące na całą stronę, gdy poszukujemy czegoś zupełnie innego, „ile muszę jeździć tym kursorem po ekranie żeby znaleźć krzyżyk” oznaczający chęć zamknięcia…. na pewno każdy z Was spotkał się z taką reklamą nie raz. O zgrozo to formaty, które nadal są w użyciu. W tym przypadku – jedna rada. Dobry zwyczaj. Nie używaj. Jeśli jesteś reklamodawcą.

 

A to przykład, prosto z mojego ekranu telefonu.. ale ja przecież tylko chciałam znaleźć ofertę taniego lotu do… no właśnie, co to? Chyba przekierowało mnie na złą stronę ….

 

Drugie podejście do załadowania strony z atrakcyjnym biletem lotnicznym, niestety znów okazało się ofertą na cały ekran.

 

 

  • przeszkadzające mi w oglądaniu ulubionego serialu, w dodatku w najbardziej emocjonującej części filmu czy też nowego odcinka na You Tube ulubionej blogerki. Najczęściej w dodatku reklamy tej nie da się pominąć… kto by się nie wkurzył.

 

Jakich formatów unikać już wiesz, teraz napiszę co robić, żeby Twoja reklama była odbierana pozytywnie?

Kilka przykładów, które moim zdaniem powinny być wpisane na listę dobrych praktyk. Wpisane jak wpisane, lepiej oczywiście byłoby gdyby były używane…

 

1.Daj zrozumieć

 

Jak tylko o tym wspominam, zazwyczaj słyszę od ludzi z branży mediowej, ej Asia, ale naprawdę jest ktoś kto tego jeszcze nie rozumie. Tak jest. Naprawdę nie rozumie.

 

Przykład: Jasna informacja co za co, ile trwa.

 

*TVN ten film oglądasz za darmo dzięki reklamie

 

 

2.Przekaż wartość

Przykład: Ciekawy i wartościowy wpis dla grupy docelowej

 

Jeśli chcesz przeczytać pełen tekst znajdziesz go na stronie autorki www.basiaszmydt.pl

Na koniec wpisu jasna informacje, że tekst powstał dzięki współpracy z marką Latacyd. Widzę tutaj wiele dobrego dla kobiety, która to przeczytała wpis. Jego dopełnieniem jest informacja dzięki jakiej marce.

Brawo Basiu! 🙂 dziękuje swoim artykułem zainspirowałaś mnie do tego, żeby poruszyć temat.

 

3.Wykorzystaj wpływ

Badania wyraźnie wskazują, że 90 % kosumentów ufa bardziej opiniom innych ludzi. Influencer marketing jest doskonałym kanałem dotarcia tam, gdzie jeszcze nie mówili o twoim produkcie lub usłudze.

 

A jakie reklamy Ciebie denerwują? Czy są też takie, które Cię pozytywnie zaskoczyły? Co to było? Jestem bardzo ciekawa.