Jakie są rozmiary reklam na Facebooku?

Podziel się!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Reklamy na Facebook’u są dostępne w dwóch formatach – graficznej i video. Będą wyświetlały się na komputerach i telefonach.

Przed omówieniem każdego z formatów pokażę Ci przykład takiej reklamy.

To zaczynajmy 😉

Jakie są rozmiary reklam na Facebooku?

 
Obraz

 

 

Rozmiary obrazu reklamy i wytyczne.

Rekomendowany rozmiar to 1080×1080 pikseli.

Plik przygotuj w formacie PNG.

Tekst na grafice to maksymalnie 20 % (jeśli chcesz uniknąć zmniejszania zasięgu reklamy).

Ilość tekstu w reklamach

Treść wpisu: 125 znaków

Nagłówek: 25 znaków

Opis linku: 30 znaków

Najczęściej publikowany jeśli chcesz odesłać ludzi do opublikowanego wpisu na blogu lub artykułu w sieci. Możesz też skierować ich do konkretnego produkutu w Twoim sklepie tak jak Mr. Gugu & Miss Go czy Shop dent.

lub tak jak biuro podróży Itaka, Siedlisko Sobibór  czy Travelist do konkretnej oferty.

Na wielu fanpage-ach i w reklamach możesz ją jeszcze spotkać w rozmiarze 1200 x 628 pikseli.

 
Karuzela
 

 

 

Reklama typu karuzela sprawdzi się, jeśli chcesz pokazać kilka produktów lub usług za pomocą jednej reklamy. Przy jej użyciu można prezentować wiele zestawów ubrań, rozmiarów czy innych detali związanych z którymś z twoich produktów. Jak wiesz, dla każdego coś innego – więc to szansa, żeby każdy znalazł coś dla siebie.

Rozmiary obrazu reklamy i wytyczne

Rekomendowany rozmiar każdego zdjęcia/grafiki to 1080 x 1080 pikseli.

Minimalna liczba obrazów w reklamie to 2, maksymalna – 10.

Maksymalny rozmiar plików to 30 MB.

Zalecany format pliku: PNG.

 

Lubię ten rodzaj reklamy, bo w jednym formacie możliwe jest zaprezentowanie do 10 obrazów lub filmów. A do każdy z obrazków możesz kierować do innego miejsca na Twojej stronie. Tego formatu często używają butiki internetowe tak jak robi to Latika.

Wiele reklam typu karuzela znajdziesz również na profilach związanych z podróżowaniem.

 

 
Film w kwadracie

 

Pionowy film

 

 

Rozmiary video reklamy i wytyczne:

Postaw na możliwie jak najlepszą rozdzielczość
Minimalny wymiar to
Zaleca się proporcje od 9:16 do 16:9 (jeśli poziomo 16:9, jeśli kwadrat 1:1, pionowo 4:5 lub 2:3)
Pliki przygotuj w formacie MP4 i MOV
Maksymalny rozmiar video to 4 GB
Maksymalna długość to 240 minut.

*W przypadku video Facebook zaleca też nie przekraczania 20% tekstu na obrazie, do napisania tekstów staraj się korzystać z opisu linku nagłówka lub tekstu posta. Pamiętaj o napisach do filmu, warto je dodać, część z nas nie włącza w ogóle dźwięku przewijając feed, np. w pracy 🙂

Ilość tekstu w reklamach

Tekst: 125 znaków
Nagłówek: 25 znaków.
Opis linku: 30 znaków.

 

Poziomy film

 

 

Pokazałam zalecane przez Facebook najprostsze formaty reklam, które mogą Ci się przydać.

Bez względu na to na który format się zdecydujesz czy będzie to film, obraz, czy kolekcja zanim uruchomisz reklamę sprawdź czy w każdym umiejscowieniu reklama wygląda odpowiednio.

Dostępne umiejscowienia:

Aktualności na facebooku
Artykuły ekspresowe na facebooku
Wideo typu in stream na facebooku
Marketplace facebooka
Facebook Stories
Wyniki wyszukiwania na Facebooku
Źródła video na facebooku
Instagram stories
Aktualności na Instagramie
Karta eksploruj na instagramie
Natywna, baner i pełnoekranowa w Audience Network
Wideo typu in-stream w Audience Network

 

Pomyślałam, że jest jeszcze jedno miejsce, które może Cię zainteresować na tym etapie. Może chciałabyś sprawdzić jakie reklamy wyświetla Twoja konkurencja?

Możesz to sprawdzić w bibliotece reklam.

Wejdź tutaj:

wpisz nazwę profilu, który Cię interesuje i zobaczysz wszystkie aktywne reklamy tej firmy. 

Daj znać, którą reklamę bierzesz na pierwszy ogień. A może chciałabyś mnie o coś zapytać ? 🙂

 

 

Spodobał Ci sie artykuł?

podziel się!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Co o tym myślisz?

Komentarze

Kilka słów o mnie...
Nazywam się Asia.

Uczę, jak sprzedawać w Internecie skutecznie i niskim kosztem. Od 11 lat pracuje w reklamie.

Chciałabym, żeby kobiety uwierzyły w siłę internetu, zaczęły dostrzegać jej możliwości i przestały powtarzać, że tylko duży budżet poruszy ich sprzedaż. Książę na rumaku, też jej nie dowiezie – ale mam dobre wieści – jesteś w stanie to zrobić sama – tymi „ręcami”.

Piszę i nagrywam po ludzku. Dzielę się przykładami z życia –bez marketingowego bełkotu. Z sosną na luzie zadomowisz się w chmurze 😉

Inne tematy

Sprawdź także...

Join Waitlist We will inform you when the product arrives in stock. Please leave your valid email address below.
Przewiń do góry