Join Waitlist We will inform you when the product arrives in stock. Please leave your valid email address below.
  • Posłuchaj ostatniego odcinka mojego podcastu!

Fakty i mity na temat Facebook-a.

Podziel się!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Jeśli trafiłaś na ten artykuł, pewnie zastanawiasz się nad Facebookiem. Czy warto tu prowadzić profil swojej firmy i publikować? A może spróbować reklam?

Bez względu na to, czy sprzedajesz swoje produkty w internecie, czy chciałabyś docierać do nowych klientów, bo Twój biznes jest stacjonarny. Reklama na facebooku jest obecnie najtańszą opcją.

W tym artykule obalę najczęściej pojawiające się mity na temat Facebooka. Ta platforma jest doskonałym miejscem do promowania biznesu – jeśli robisz to z głową.

MIT 1

„Reklama na Facebooku nie działa”

Gdy słyszę to zdanie, wracam z pytaniem:

„A co ustawiłaś i jak ?”.

Wtedy zazwyczaj dochodzimy do tego, że cel reklamy ustawiony był jako wyświetlenia, choć liczyłaś na połączenia telefoniczne od potencjalnych klientów.

Jeśli wybierzesz wyświetlenia jako cel promocji. To Manager Reklam – będzie wydawać Twoje pieniądze w taki sposób, aby pokazać reklamę na Facebooku i Instagramie jak największej liczbie odbiorców. Jeśli chcesz telefonów – wybierz aktywność.

MIT 2

„Facebook nie sprzedaje”

 Nie oczekuj, że reklama zdziała cuda, jeżeli proponujesz klientowi dokładnie to samo, co wszyscy. Nad ofertą popracuj zanim włączysz reklamy.  Jeśli chcesz możemy zrobić to razem.

Często obserwuję praktykę: „Wstawię wyższą cenę produktu, żeby reklama mi się zwróciła”. Nowi klienci to inwestycja. Jeśli spodobają się im Twoje produkty, warto budować z nimi relacje. Zostawić po sobie coś więcej – żeby zostać zapamiętanym 😉

Pozyskiwanie nowych klientów i sprzedaż to proces. Fakt, że to Ci się opłaca, nie oznacza, że już każdy kontakt kończy się transakcją z marżą 200%. Może, ale nie musi. Nie zapominaj o tym zwłaszcza podczas tworzenia kontentu na fanpage, Instagram czy blog.

Zanim ustawisz pierwszą reklamę, odpowiedz sobie na pytania:

  • Co osoby, którym chce wyświetlić reklamę na Facebooku, wiedzą o moim produkcie, żeby chciały go kupić?
  • Czy dowiadują się o nim dopiero z reklamy?
  • Co powinny zobaczyć, żeby pojawił się u nich impuls zakupowy?

Więcej o tym jak stworzyć pole magnetyczne, które pomoże dojrzewać Twoim przyszłym klientom do zakupu produktu, opowiadam w drugim odcinku podcastu „Marketing online bez tajemnic”. Posłuchaj 🙂

MIT 3

„Facebook się kończy”

Co jakiś czas słyszę, że Facebook się kończy. Wszyscy masowo odinstalowują sobie tę apkę itd. Analiza przychodów tej  za ostatnie lata pokazuje ciągłe wzrosty:

Źródło: https://www.spidersweb.pl/2019/01/facebook-wyniki-iv-kwartal-2018.html

W 2018 roku Facebook zanotował 38% wzrostu przychodów w stosunku do 2017 roku.

Przychody to jedno ale co z popularnością serwisu? 

W skali światowej:

– liczba aktywnych użytkowników wynosi 1,52 mld dziennie (wzrost o kolejne 1,87% osób w porównaniu do poprzedniego kwartału);

– miesięcznie w serwisie jest aż 2,32 mld aktywnych użytkowników (2,15% wzrostu w porównaniu do poprzedniego kwartału).

Jak to wygląda w Polsce?

W Polsce z Facebooka korzysta 16 mln użytkowników, z czego aż 80% loguje się codziennie.

Źródło: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Facebook-od-10-lat-w-Polsce-Z-platformy-korzysta-dzis-przeszlo-16-mln-polskich-uzytkownikow-7589177.html.

Już 5 000 000 firm skorzystało z reklamy na Facebooku do promocji swoich biznesów. Platforma oferuje zróżnicowane formaty reklam. Dopasowane do każdego biznesu – od korporacji, przez małe firmy, po marki osobiste.

Jak myślisz: wariaci czy coś w tym jest?

MIT 4

„Facebook nie jest dla poważnych osób. To obciach!”

Wiele osób  media społecznościowe traktuje jako miejsce dla dzieci. Przecież „nie ma tu poważnych ludzi, bo nie mają na to czasu”.

Kim są ludzie, którzy spędzają tu czas? Gdzie pracują?

Źródło: Audience Insights, Polska

 

28% użytkowników FB to osoby zajmujące stanowiska zarządzające.

Daj znać, czy rozwiałam Twoje wątpliwości 🙂

Spodobał Ci sie artykuł?

podziel się!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Co o tym myślisz?

Komentarze

Kilka słów o mnie...
Nazywam się Asia.

Uczę, jak sprzedawać w Internecie skutecznie i niskim kosztem. Od 11 lat pracuje w reklamie.

Chciałabym, żeby kobiety uwierzyły w siłę internetu, zaczęły dostrzegać jej możliwości i przestały powtarzać, że tylko duży budżet poruszy ich sprzedaż. Książę na rumaku, też jej nie dowiezie – ale mam dobre wieści – jesteś w stanie to zrobić sama – tymi „ręcami”.

Piszę i nagrywam po ludzku. Dzielę się przykładami z życia –bez marketingowego bełkotu. Z sosną na luzie zadomowisz się w chmurze 😉

Inne tematy

Sprawdź także...

Przewiń do góry