Join Waitlist We will inform you when the product arrives in stock. Please leave your valid email address below.
  • Posłuchaj ostatniego odcinka mojego podcastu!

Storytelling jako ważny element sprzedaży produktu w Internecie. 5 wskazówek jak to zrobić.

Podziel się!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Mówią, że się nie da… Zazwyczaj dusi Cię w gardle i nie wiesz, od czego zacząć. Przecież nikt nie lubi, gdy mu się coś wciska… Ale kto powiedział, że musisz komuś coś wciskać?

Jeśli zabierasz się do tego jak do telesprzedaży w Mango, to rzeczywiście w tej wersji opowiadanie o produkcie może być mało interesujące.

 

Co robić, żeby nie przynudzać?

 

Odwiedzam setki fanpage’y, profili na Instagramie i stron WWW i mam wrażenie, że brakuje takiej wiedzy. W wielu miejscach produkt zwyczajnie wygląda biednie – jest prezentowany na dziwnym tle z Fotolii ozdobionym przyciskiem „Kup mnie”. Brakuje mi historii, która opowiadałaby o tym, co wydarzyło się, zanim powstał.

 

Sam produkt też jakiś taki odhumanizowany… Brakuje mi ludzi, którzy uczestniczyli w procesie jego tworzenia. Nie słyszę ich głosów. Nie widzę ich wysiłków. A przecież właśnie opowieść powoduje, że pozwalamy wciągać się w temat.

Zanim zaczniesz opowiadać przyciągnij ich do siebie

Spotykam też miejsca w sieci, gdzie desperacko widać, że ktoś chciałby sprzedawać. Niestety każda publikacja jest związana z produktem a brakuje conentu, który miałyby wzbudzać zainteresowanie i przyciągnąć nowych klientów. Pamiętaj że taki rodzaj treści też jest potrzebny… 🙂 Zanim powiesz, ja, moje, dla mnie, o mnie… wyjdź od pytania w czym mogę Ci pomóc… co mogłoby Ciebie zainteresować..

Każdy z Twoich odbiorców chętnie Cię wysłucha, jeśli odpowiednio go wprowadzisz. Stopniowo budowana narracja nie tylko zainteresuje obecnych odbiorców, lecz także przyciągnie nowe osoby. Organicznie, bez wydawania milionów w Menedżerze Reklam.

 

 

 

1. Kto zrobi to najlepiej?

Ten, kto pierwszy w niego uwierzył – zapewniam Cię, że nie ma osoby, która brzmiałaby bardziej przekonująco. W zależności od tego, czy masz przedstawicielstwo produktu na Polskę, czy jesteś producentem, czy prowadzisz sklep internetowy, istnieje kilka możliwości.

 

 

2. Zacznij od większego obrazka

Francuzi doskonale potrafią to robić. Ten większy obrazek już woła do nas z daleka w witrynie.

 

Na przykład Twój produkt jest przyjazny środowisku.

Dlaczego tego rodzaju produkty są Ci szczególnie bliskie?

Kiedy zetknąłeś się z nimi po raz pierwszy?

Co takiego spowodowało, że chcesz dzielić się nimi z innymi?

Jeśli jest to związane z jakąś historią z Twojego życia – opowiedz tę historię; to doskonały punkt wyjścia. Nie każdy z Twoich odbiorców musi być świadomy; dzięki Tobie mogą nie tylko dowiedzieć się czegoś o produkcie, lecz także zmienić swoje nawyki lub zainteresować się daną tematyką.

 

Jeśli Twoja społeczność dobrze Cię zna i nie jest to Twój pierwszy produkt, większym obrazkiem będzie czas, w którym zacząłeś dzielić się informacjami o swoim produkcie, gdy był jedynie pomysłem w Twojej głowie.

3. Przejdźmy do produktu

Co możesz zrobić?

  • Pokazywać, jak tworzysz produkt. Najlepiej robić to w konkretnym momencie – wtedy jesteś w stanie najlepiej oddać uczucia i emocje, które Ci towarzyszą, oraz pokazać, jak od kuchni wygląda Twój warsztat pracy.

Sama uwielbiam przyglądać się sposobom, w jaki coś powstaje.

 

To również doskonały czas do zadawania pytań społeczności. Co dwie głowy, to nie jedna. 👍

  • Jeśli produkt jest gotowy, a Ty dopiero się obudziłeś i nie wiesz, co komunikować w social mediach (a takich sytuacji znam najwięcej), nie martw się – nic straconego. Zajrzyj do telefonu; pewnie w galerii zachowały się ujęcia z czasów, kiedy produkt powstawał. Skrobnij kilka szczerych postów i podziel się ze swoją społecznością swoją opowieścią.

 

Dlaczego produkt powstał?

Dla kogo?

Z jakich materiałów?

Co go wyróżnia na tle podobnych na rynku?

 

Mam nadzieję, że znasz odpowiedź na te pytania. 😊

 

 

4. Skup się na użyteczności

 

Kobiety uwielbiają oglądać produkt w użyciu. A potrzeby są kluczem.

Kto używa produktu?

Do czego?

W jakich sytuacjach?

 

Jeśli już od jakiegoś czasu sprzedajesz produkt i słuchasz swoich klientów, na pewno znasz odpowiedzi na te pytania. Jeśli jednak jest to nowość, w punkcie 5. dowiesz się, co robić.

 

5. Niech mówią ludzie

 

Ile osób, tyle potrzeb. Jeśli produkt jest zupełnie nowy na rynku, polecam Ci akcję testerską.

Znajdź 20–30 osób, które są w grupie docelowej (czyli mogłyby naturalnie zainteresować się produktem) i zaproś je do testowania.

 

Poproś o szczere informacje zwrotne. Zebranym feedbackiem podziel się na stronie zakupowej oraz w swoich kanałach społecznościowych. Ktoś, kto rozważa zakup Twojego produktu, na pewno weźmie pod uwagę opinie testerów.

 

A tutaj taka wersja dla leniuchów, którym nie chce się czytać tego artykułu… 😊

 

 

 

Już wiesz, jak zrobić to na pięć… Napisz, który z punktów najbardziej Ci się przyda, i działaj! 😊

Pamiętaj, żeby sprzedawać w internecie podstawa to wartościowy content. Jeśli zastanawiasz się, gdzie go publikować i jak, sprawdź ten artykuł.


Spodobał Ci sie artykuł?

podziel się!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Co o tym myślisz?

Komentarze

Kilka słów o mnie...
Nazywam się Asia.

Uczę, jak sprzedawać w Internecie skutecznie i niskim kosztem. Od 11 lat pracuje w reklamie.

Chciałabym, żeby kobiety uwierzyły w siłę internetu, zaczęły dostrzegać jej możliwości i przestały powtarzać, że tylko duży budżet poruszy ich sprzedaż. Książę na rumaku, też jej nie dowiezie – ale mam dobre wieści – jesteś w stanie to zrobić sama – tymi „ręcami”.

Piszę i nagrywam po ludzku. Dzielę się przykładami z życia –bez marketingowego bełkotu. Z sosną na luzie zadomowisz się w chmurze 😉

Inne tematy

Sprawdź także...

Przewiń do góry