Rozmiary postów na facebooka i przykłady co publikować.

Podziel się!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Facebook stwarza niesamowicie dużo możliwości; wystarczy je poznać, oswoić, polubić i zacząć w pełni korzystać z ich potencjału dla promocji Twojego biznesu. Postaram się poprowadzić Cię krok po kroku, w prosty i przystępny sposób (dodam, że pierwsze kroki w Menedżerze Reklam stawiałam w 2011 roku…), nie wiem, kiedy to minęło…

 

Na pierwszy ogień kilka przydatnych technikaliów.

  • Jeśli chcesz, żeby grafiki/zdjęcia, które publikujesz na Facebooku, zawsze były ostre i wyraźne, przygotuj je w formacie PNG i wielkości poniżej 1 MB. JPG sprawdzi się na blogu (po opublikowaniu go w poście na Facebooku z ładnej i wyraźnej kreacji może wyjść niezły KLOPS).
  • Jeśli nie masz do dyspozycji sztabu grafików, niczym się nie przejmuj. Skorzystaj z darmowego narzędzia – Canvy (canva.com). Zdjęcia pobierzesz z bezpłatnych banków zdjęć, takich jak Pixabay, Gratisography czy Skuawk. Jeśli działasz w branży gastronomicznej, jest też specjalny bank ze zdjęciami jedzenia – Foodiesfeed.

 

Zanim przejdziemy do konkretów, jeszcze jedna wskazówka: postaw na zdjęcia. Jeśli możesz, publikuj chociaż raz w tygodniu:

 

·       zdjęcie swojego produktu w użyciu:

post na facebooka produkt w sytuacji użycia

·       miejsce świadczenia usługi, jeśli prowadzisz biznes lokalny:

 

·       równie ciekawa może się okazać historia związana z Twoją działalnością:

facebook przykłady firm, które dobrze prowadzą fanpage

Potrzebujesz więcej inspiracji? Zapraszam na mój Facebook. Co poniedziałek publikuję tam #perłyinternetów. 

 

Poniżej obiecana w tytule ściąga z rozmiarami grafik do postów na Facebooku.

 

1.     Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę, potrzebujesz:

  • awatara, czyli zdjęcia profilowego stronyw przypadku sklepu czy biznesu lokalnego najczęściej jest nim logo:

 

 

w przypadku marki osobistej równie dobrze sprawdza się zdjęcie tej osoby:

 

Na komputerach awatar jest wyświetlany jako obraz o wymiarach 170 x 170 pikseli, a w smartfonach – o wymiarach 128 x 128 pikseli.

Jeśli chcesz, aby zdjęcie profilowe było wyraźne, przygotuj plik w rozmiarze min. 300 x 300 pikeli.

 

  • zdjęcia w tle, czyli cover photo.

 

W sekcji „Pomoc” możesz natknąć się na informację, żeby plik przygotować w rozmiarze 820 x 312 pikseli. Mały psikus, bo na smartfonach taki obraz wyświetli się jako 640 x 360 pikseli. To powinien być Twój punkt wyjścia.

 

Nieważne są tutaj piksele, lecz proporcje. Jeśli zachowasz proporcje 16:9, każda przygotowana przez Ciebie grafika powinna wyświetlać się poprawnie.

 

Cover photo przygotowuję najczęściej w formacie 1640 x 924 pikseli, a treści umieszczam na środku. Wszystko, co znajduje się niebezpiecznie blisko krawędzi, może nie wyświetlać się poprawnie na telefonach.

 

Tu profil, którego cover photo dobrze wygląda na komputerze, ale na telefonie już niekoniecznie:

 

 

Obecnie w Polsce około 95% ruchu na Facebooku pochodzi z urządzeń mobilnych (źródło: statista.com), dlatego przed publikacją grafik/zdjęć upewnij się, że Twoje kreacje są dostosowane do telefonu.

 

Co warto przygotować na coverze?

Tutaj najczęściej przedstawiamy to, czym się zajmujemy. Opowiadamy o naszej misji lub prezentujemy aktualną ofertę. Jeśli priorytetem jest któryś z naszych produktów, często znajdziemy go również na coverze fanpage’a. Poniżej przykład coveru Katarzyny Bondy:

 

 

Tylko jedna uwaga: w erze dinozaurów (czytaj: 10 lat temu) taka statyczna kreacja jeszcze dawała radę. Dziś warto postawić na cover w wersji wideo. Poniżej przykład baru Gruba Ryba Suhi & Ramen Bar:

 

 

Jeśli w tym momencie nie masz wideo, warto chociaż urozmaicić zdjęcie w tle przez dodanie kilku fotek – z pewnością każda z nich zadziała na inny typ klienta interesującego się Twoimi usługami lub produktami. Warto pokazać więcej niż mniej.

W wypadku Photo Feelings zgaduję, że są to sesje rodzinne lub na przykład ciążowe. Fotografka daje nam znać, że zna wiele ciekawych plenerów. Po radości na twarzach, którą udało jej się uchwycić w kadrach, dochodzę do wniosku, że nie będzie wiało nudą.

 

 

2.     Jeśli masz już cover i awatar, pewnie interesują Cię rozmiary i przykłady grafik do postów na fanpage.

 

  • Pionowy post640 x 960 pikseli. Nie sposób go nie zauważyć, zwłaszcza gdy skrolujesz kanał z aktualnościami, ponieważ zajmuje znaczną jego część. Często używam zdjęcia do tego rozmiaru postów.

 

  • Obraz z linkiem1200 x 628 pikseli. Obraz automatycznie zaciąga się z artykułu, który udostępniasz. Jeśli często publikujesz wpisy, na pewno oswoiłaś się już z tym formatem. Przykład posta z fanpage’a jednej z moich ulubionych blogerek – Asi z bloga „Wyrwane z kontekstu”:

 

post z linkiem asia pachła wyrwane z kontekstu

Zmiana obrazu, nagłówka i opisu linku od jakiegoś czasu jest możliwa tylko w Menedżerze Reklam. Muszę przyznać, że często korzystam z tej funkcji. A Ty już jej próbowałaś?

 

Odpowiednio dobrane nagłówek, opis i zdjęcie mogą zmniejszyć koszt dotarcia do odbiorcy. Tak, tak… Mój rekord to 0,02 zł za kliknięcie w link.

 

Jeśli publikujesz ten post za pośrednictwem Menedżera Reklam, rekomenduję wypróbować format 1080 x 1080 pikseli,który nazywam kwadraciakiem.

 

Przez pewien czas najczęściej widziałam go w reklamach Netflixa.

kwadrat na facebooku

 

  • Teraz dzięki wskaźnikom, które osiąga, został ciepło przyjęty na wielu fanpage’ach. Przykład Itaki:

 

 

Jak widzisz, ten rodzaj linku z postem w kwadracie możesz wykorzystać nie tylko do reklam. Temat reklam jest na tyle szeroki, że postaram się go dokładnie opisać w oddzielnym artykule.

Zaletą kwadraciaka jest to, że jest jak kameleon: dostosowuje się do każdego miejsca, w którym publikujesz (to ważne, jeśli chcesz włączyć promocję w wielu kanałach). I nadaje się również jako post na Instagram – ciach, za jednym zamachem dwa miejsca, a co…! A tak wygląda w wersji statycznej – przykład Pensjonatu Uroczysko Zaborek:

 

 

 

  • Galeria zdjęć. Kto z nas nie zajrzał do środka choćby z ciekawości?

 

To jeden z formatów, który bardzo dobrze działa na zasięgi organiczne. Pozwala też w jednym wpisie pokazać Twoje miejsce/produkty z wielu perspektyw.

 

Skoro jesteśmy już w temacie klimatycznych miejsc, które potrafią robić internety, pokażę Ci przykład z fanpage’a „Siedlisko Sobibór”:

 

Nie tylko branża hotelarska docenia zalety galerii; można je zobaczyć również na fanpage’ach butików. Każdy znajdzie coś dla siebie, jeśli do wyboru mamy aż 40 zdjęć. Przykład – Marsala Butik:

 

 

Już wiesz, jakie formaty publikować na swoim fanpage’u, więc czas brać się do pracy. Który z wyżej wymienionych pójdzie na pierwszy ogień?

 

 

Spodobał Ci sie artykuł?

podziel się!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Co o tym myślisz?

Komentarze

Kilka słów o mnie...
Nazywam się Asia.

Uczę, jak sprzedawać w Internecie skutecznie i niskim kosztem. Od 11 lat pracuje w reklamie.

Chciałabym, żeby kobiety uwierzyły w siłę internetu, zaczęły dostrzegać jej możliwości i przestały powtarzać, że tylko duży budżet poruszy ich sprzedaż. Książę na rumaku, też jej nie dowiezie – ale mam dobre wieści – jesteś w stanie to zrobić sama – tymi „ręcami”.

Piszę i nagrywam po ludzku. Dzielę się przykładami z życia –bez marketingowego bełkotu. Z sosną na luzie zadomowisz się w chmurze 😉

Inne tematy

Sprawdź także...

Join Waitlist We will inform you when the product arrives in stock. Please leave your valid email address below.
Przewiń do góry